Rit naar onze laatste locatie: Glacier NP

27 juli 2017 - Glacier National Park, Verenigde Staten

Niks interessant te melden vandaag, sorry. Een rijdag is meestal niet de beste van de vakantie, alhoewel ik op zich wel graag in de auto zit, en zeer kan genieten van de omgeving, de verandering van landschap en natuur, en van alles wat we onderweg tegenkomen.
Op ons gemakje ontbeten en vertrokken, we zien de typische gigantische landerijen en ranches van Montana. De paarden en koeien hebben hier écht veel ruimte.
Om 12u gestopt in Butte.
De laatste 3 overnachtingen hebben we een heel mooie, perfect uitgeruste en rustig gelegen cabin in het bos. Ingrid heeft dus veel zin om iets redelijk (dat woordje zet ik erbij omdat ik haar kookkunsten zeker niet wil onderschatten) simpel klaar te maken. We gaan in Butte dus langs een Safeway. Dat is een grote supermarktketen, die je in elke ietwat deftige stad vindt. We hebben enkele dagen geleden in een andere Safeway een klantenkaart gekregen van een zeer gedienstige medewerker (aan de drank natuurlijk, misschien was ze zelf wel wat onder invloed), en daardoor krijgen we leuke kortingen …
Voor de lunch mocht Elise kiezen tussen een Taco Bell en een KFC, en ze koos voor het eerste. Niet direct onze keuze, maar het schaap mag ook eens iets hebben (eigenlijk, qua aankopen is het alleen nog maar voor haar geweest, op een uitzondering na). Nog even een stopje in de Starbucks en de make-up winkel ernaast (jaja, iets voor Elise gekocht) en weer op weg.
Om 18u arriveren we aan The Ridge at Glacier, onze laatste bestemming. De Cabin is geweldig. Eindelijk eens een kamer apart, mooi keukentje met broodrooster, koffiezet en afwasmachine, een wasmachine en droogkast, terrasje met uitzicht op het bos, goeie wifi, smart TV etc etc.
We wisten dat dit qua verblijf een toppertje ging zijn, en we worden zeker niet teleurgesteld. We zullen hier nog mooie 2 dagen en 3 nachten beleven!

Morgen trekken we naar de andere kant van het park. Dat is wel een rit van meer dan 2u, maar van die zijde vertrekken de mooiste wandelingen. Ik heb destijds de keuze gemaakt om aan deze kant (westen) van Glacier NP te verblijven, omdat anders de rit naar Missoula (vanwaar onze eerste vlucht vertrekt) te lang zou zijn. En heel vroeg opstaan doen we liever om te gaan hiken, dan om terug naar huis te keren…
Morgen rijden we dus naar het Many Glacier Hotel van waaruit we 2 shuttle-bootjes nemen over Swiftcurrent Lake en Lake Josephine, om dan een (voor ons) makkelijke wandeling naar Grinnell Glacier te maken.

1. Mams en paps/Bommake en bompake:
    28 juli 2017
    Gezellig zo'n Cabin ! Maar ik dacht dat Elise's "bovenkamer" er helemaal anders uitzag ! (hebt ge'm???) Geniet nog van die laatste geweldige dagen en je mag het gerust weten ...het wordt tijd dat we jullie terug zien !
  2. Mams en paps/Bommake en bompake:
    28 juli 2017
    Ben weer gaan 'neuzen' op de site van Many Glacier hotel.....piccobello ! Is dat courant in Amerikaanse hotels dat ze bij menu's de 'Calories, Fat, Carbs,Protein,Sodium...... ' vermelden of is dat verplicht daar? Laat jullie nog maar eens goed gaan !xxx(prachtig gelegen trouwens !!!)
  3. Ma,Pa,Moeke,Bompa:
    28 juli 2017
    Ben eens gaan kijk Grinnell Glacier het ziet er weer de moeite uit .
    Geniet nog van jullie laatste dagen , benieuwd om jullie drie terug te zien ,na het
    ontdekken ,en het genieten van jullie prachtige reis !!!!!!!
    XX